У адпаведнасці з часткай першай пункта 1 артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года
«Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей - Закон) электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных дадзеным артыкулам.
Электронныя звароты павінны адпавядаць патрабаванням, устаноўленым пунктам 1, абзацамі другім - чацвёртым пункта 2 альбо абзацамі другім - пятым пункта 3 артыкула 12 Закона.
У прыватнасці, агульным патрабаваннем для зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб з'яўляецца выклад звароту на беларускай або рускай мове. Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:– назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
– прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы);
– адрас электроннай пошты заяўніка;
– да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
– выклад сутнасці звароту.
Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:– назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
– поўная назва юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
– прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
– да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
– адрас электроннай пошты заяўніка;
– выклад сутнасці звароту.
Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):– выкладзены не на беларускай або рускай мове;
– не маюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку, адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
– не маюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрас яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
– не маюць адрас электроннай пошты заяўніка;
– не маюць электронных копій дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка, які падаў электронны зварот;
– маюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
– маюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
– падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо па якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў ;
– змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі ААТ «Кiдма тэк»;
– прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
– пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змешчаны новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
– з заяўнікам спынена перапіска.
Адкліканне электроннага звароту
У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы пісьмовай заявы або праз накіраванне заявы ў электроннай форме.
Адказы (паведамленні) на электронныя звароты, а таксама паведамленнi заяўнікаў аб пакіданні іх электронных зваротаў без разгляду па сутнасці, аб накіраванні электронных зваротаў для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, спыненні перапіскі, прадаўжэнні тэрміну разгляду зваротаў накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, пазначаны ў электронных зваротах. Пры гэтым на электронныя звароты могуць давацца пісьмовыя адказы (пісьмовыя паведамленні) у наступных выпадках: калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ (пісьмовае паведамленне); у электронным звароце адсутнічае адрас электроннай пошты; у выпадку, калі рашэнне аб накіраванні пісьмовага адказу (пісьмовага паведамлення) прынятае кіраўніком дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі, якія разглядаюць электронныя звароты, або ўпаўнаважанай ім асобай.
Абскарджанне адказаў на звароты
У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці можа быць абскарджана ў
вышэйшую арганізацыю.
Вышэйшая арганізацыя пры паступленні такой скаргі правярае звесткі, якiя яна змяшчае і пры наяўнасці падстаў для станоўчага вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў разглядае зварот па сутнасці або выдае адпаведным арганізацыям,якiя разглядалi зварот па сутнасці, абавязковае для выканання прадпісанне аб належным рашэнні гэтых пытанняў, аб чым паведамляе заяўніка . Арганізацыя, якая атрымала такое прадпісанне, павінна выканаць яго ў названы ў прадпісанні тэрмін, але не пазней чым за адзін месяц, і на працягу трох рабочых дзён паведаміць пра гэта ў вышэйшую установу, а таксама накіраваць адказ заяўніку.
Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйшую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
ЗВЯРТАЕМ ВАШУ УВАГУ!
Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове .
Адзначаныя зорачкай (*) палі ўводу ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь з'яўляюцца абавязковымі для запаўнення.
Фарматы дакументаў, якiя прымаюцца у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканах) з'яўляюцца Роrtable Document Format / А (PDF / А), Office Open XML (DОСХ), двайны фармат з разметкай (DОС), Rich Text Format (RTF) , тэкставы файл (ТХТ), Open Document Format (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Format (TIFF), Joint Photograph Expert Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).